25 april 2014

Schets idee synesthesie

Omdat ik tijdens de les een visueel idee kreeg, ben ik het gelijk gaan tekenen om in beeld te laten zien wat mijn idee was. Het idee komt voort uit het onderwerp synesthesie.

De bedoeling is dat één persoon tegelijk deelneemt aan de installatie. Hierbij krijgt de persoon 2 Wii remotes waarmee hij op het scherm eigen unieke beelden kan creëren. Doordat de persoon beweegt met de remotes verandert het beeld op het scherm. Aan de hand van de snelheid en bewegingen verschilt het dus wat voor soort beeld je krijgt. Naast het beeld zal er geluid plaatsvinden die ook synchroon verandert aan de hand van de snelheid en bewegingen van de remotes.

De  achterliggende gedachte is om via geluid en beeld een speler te laten waarnemen hoe synethesie werkt wanneer geluid en beeld op hetzelfde moment geprikkeld worden. 

Zoals het plaatje al laat zien, staat de persoon voor een groot scherm vanaf een bepaalde afstand. 

Doordat de snelheden en bewegingen van de remotes verschillend kunnen zijn, heb ik hieronder uitgebeeld wat voor beeld je krijgt bij wat voor muziekstijl. Ook de muziektest van Evianne heeft mij tot dit idee geleid.

Rustig, Raggae



Druk, Drum & Bass

Rustig, Klassiek

Druk, House


Geen opmerkingen:

Een reactie posten